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gl Debug Message Control ARB
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gl Deform SGIX
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gl Deformation Map3f SGIX
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gl Delete Programs ARB
gl Delete Programs NV
gl Delete Queries
gl Delete Queries ARB
gl Delete Renderbuffers
gl Delete Renderbuffers EXT
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gl Delete Shader
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gl Delete Textures EXT
gl Delete Transform Feedbacks
gl Delete Transform Feedbacks NV
gl Delete Vertex Arrays
gl Delete Vertex Arrays APPLE
gl Delete Vertex Shader EXT
gl Depth Bounds EXT
gl Depth Boundsd NV
gl Depth Func
gl Depth Mask
gl Depth Range
gl Depth Range Arrayv
gl Depth Range Indexed
gl Depth Ranged NV
gl Depth Rangef
gl Detach Object ARB
gl Detach Shader
gl Detail Tex Func SGIS
gl Disable
gl Disable Client State
gl Disable Client State Indexed EXT
gl Disable Indexed EXT
gl Disable Variant Client State EXT
gl Disable Vertex Attrib APPLE
gl Disable Vertex Attrib Array
gl Disable Vertex Attrib Array ARB
gl Disablei
gl Draw Arrays
gl Draw Arrays EXT
gl Draw Arrays Indirect
gl Draw Arrays Instanced
gl Draw Arrays Instanced ARB
gl Draw Arrays Instanced EXT
gl Draw Buffer
gl Draw Buffers
gl Draw Buffers ARB
gl Draw Buffers ATI
gl Draw Element Array APPLE
gl Draw Element Array ATI
gl Draw Elements
gl Draw Elements Base Vertex
gl Draw Elements Indirect
gl Draw Elements Instanced
gl Draw Elements Instanced ARB
gl Draw Elements Instanced Base Vertex
gl Draw Elements Instanced EXT
gl Draw Mesh Arrays SUN
gl Draw Pixels
gl Draw Range Element Array APPLE
gl Draw Range Element Array ATI
gl Draw Range Elements
gl Draw Range Elements Base Vertex
gl Draw Range Elements EXT
gl Draw Transform Feedback
gl Draw Transform Feedback NV
gl Draw Transform Feedback Stream
Version: 5.3.0.1

4 glD...

(glDebugMessageControlARB source    
  type    
  severity    
  count    
  ids    
  enabled)  any
  source : exact-integer?
  type : exact-integer?
  severity : exact-integer?
  count : exact-integer?
  ids : u32vector?
  enabled : boolean?
(glDebugMessageEnableAMD category    
  severity    
  count    
  ids    
  enabled)  any
  category : exact-integer?
  severity : exact-integer?
  count : exact-integer?
  ids : u32vector?
  enabled : boolean?
(glDebugMessageInsertAMD category    
  severity    
  id    
  length    
  buf)  any
  category : exact-integer?
  severity : exact-integer?
  id : exact-nonnegative-integer?
  length : exact-integer?
  buf : (or/c string? bytes?)
(glDebugMessageInsertARB source    
  type    
  id    
  severity    
  length    
  buf)  any
  source : exact-integer?
  type : exact-integer?
  id : exact-nonnegative-integer?
  severity : exact-integer?
  length : exact-integer?
  buf : (or/c string? bytes?)
(glDeformSGIX mask)  any
  mask : exact-nonnegative-integer?
(glDeformationMap3dSGIX target    
  u1    
  u2    
  ustride    
  uorder    
  v1    
  v2    
  vstride    
  vorder    
  w1    
  w2    
  wstride    
  worder    
  points)  any
  target : exact-integer?
  u1 : real?
  u2 : real?
  ustride : exact-integer?
  uorder : exact-integer?
  v1 : real?
  v2 : real?
  vstride : exact-integer?
  vorder : exact-integer?
  w1 : real?
  w2 : real?
  wstride : exact-integer?
  worder : exact-integer?
  points : f64vector?
(glDeformationMap3fSGIX target    
  u1    
  u2    
  ustride    
  uorder    
  v1    
  v2    
  vstride    
  vorder    
  w1    
  w2    
  wstride    
  worder    
  points)  any
  target : exact-integer?
  u1 : flonum?
  u2 : flonum?
  ustride : exact-integer?
  uorder : exact-integer?
  v1 : flonum?
  v2 : flonum?
  vstride : exact-integer?
  vorder : exact-integer?
  w1 : flonum?
  w2 : flonum?
  wstride : exact-integer?
  worder : exact-integer?
  points : f32vector?
(glDeleteAsyncMarkersSGIX marker range)  any
  marker : exact-nonnegative-integer?
  range : exact-integer?
Extension GL_SGIX_async.
(glDeleteBuffers n buffers)  any
  n : exact-integer?
  buffers : u32vector?
Version 1.5.

(glDeleteBuffersARB n buffers)  any
  n : exact-integer?
  buffers : u32vector?

Alias of glDeleteBuffers.
(glDeleteFencesAPPLE n fences)  any
  n : exact-integer?
  fences : u32vector?
Extension GL_APPLE_fence.
(glDeleteFencesNV n fences)  any
  n : exact-integer?
  fences : u32vector?
Extension GL_NV_fence.
(glDeleteFragmentShaderATI id)  any
  id : exact-nonnegative-integer?
(glDeleteFramebuffers n framebuffers)  any
  n : exact-integer?
  framebuffers : u32vector?
Version 3.0.

(glDeleteFramebuffersEXT n framebuffers)  any
  n : exact-integer?
  framebuffers : u32vector?

Alias of glDeleteFramebuffers.
(glDeleteLists list range)  any
  list : exact-nonnegative-integer?
  range : exact-integer?
Deprecated in version 3.1.

(glDeleteNamedStringARB namelen name)  any
  namelen : exact-integer?
  name : (or/c string? bytes?)
(glDeleteNamesAMD identifier num names)  any
  identifier : exact-integer?
  num : exact-nonnegative-integer?
  names : u32vector?
(glDeleteObjectARB obj)  any
  obj : exact-nonnegative-integer?
(glDeleteOcclusionQueriesNV n ids)  any
  n : exact-integer?
  ids : u32vector?
(glDeletePerfMonitorsAMD n)  u32vector?
  n : exact-integer?
(glDeleteProgram program)  any
  program : exact-nonnegative-integer?
Version 2.0.

(glDeleteProgramPipelines n pipelines)  any
  n : exact-integer?
  pipelines : u32vector?
Version 4.1.

(glDeleteProgramsARB n programs)  any
  n : exact-integer?
  programs : u32vector?
(glDeleteProgramsNV n programs)  any
  n : exact-integer?
  programs : u32vector?

Alias of glDeleteProgramsARB.
(glDeleteQueries n ids)  any
  n : exact-integer?
  ids : u32vector?
Version 1.5.

(glDeleteQueriesARB n ids)  any
  n : exact-integer?
  ids : u32vector?

Alias of glDeleteQueries.
(glDeleteRenderbuffers n renderbuffers)  any
  n : exact-integer?
  renderbuffers : u32vector?
Version 3.0.

(glDeleteRenderbuffersEXT n renderbuffers)  any
  n : exact-integer?
  renderbuffers : u32vector?

Alias of glDeleteRenderbuffers.
(glDeleteSamplers count samplers)  any
  count : exact-integer?
  samplers : u32vector?
Version 1.2.

(glDeleteShader shader)  any
  shader : exact-nonnegative-integer?
Version 2.0.

(glDeleteSync sync)  any
  sync : GLsync?
Version 3.2.

(glDeleteTextures n textures)  any
  n : exact-integer?
  textures : u32vector?
Version 1.1.

(glDeleteTexturesEXT n textures)  any
  n : exact-integer?
  textures : u32vector?
(glDeleteTransformFeedbacks n ids)  any
  n : exact-integer?
  ids : u32vector?
Version 1.2.

(glDeleteTransformFeedbacksNV n ids)  any
  n : exact-integer?
  ids : u32vector?
(glDeleteVertexArrays n arrays)  any
  n : exact-integer?
  arrays : u32vector?
Version 3.0.

(glDeleteVertexArraysAPPLE n arrays)  any
  n : exact-integer?
  arrays : u32vector?

Alias of glDeleteVertexArrays.
(glDeleteVertexShaderEXT id)  any
  id : exact-nonnegative-integer?
(glDepthBoundsEXT zmin zmax)  any
  zmin : real?
  zmax : real?
(glDepthBoundsdNV zmin zmax)  any
  zmin : real?
  zmax : real?
(glDepthFunc func)  any
  func : exact-integer?
(glDepthMask flag)  any
  flag : boolean?
(glDepthRange near far)  any
  near : real?
  far : real?
(glDepthRangeArrayv first count v)  any
  first : exact-nonnegative-integer?
  count : exact-integer?
  v : f64vector?
Version 4.1.
(glDepthRangeIndexed index n f)  any
  index : exact-nonnegative-integer?
  n : real?
  f : real?
Version 4.1.

(glDepthRangedNV zNear zFar)  any
  zNear : real?
  zFar : real?
(glDepthRangef n f)  any
  n : flonum?
  f : flonum?
Version 4.1.

(glDetachObjectARB containerObj    
  attachedObj)  any
  containerObj : exact-nonnegative-integer?
  attachedObj : exact-nonnegative-integer?

Alias of glDetachShader.
(glDetachShader program shader)  any
  program : exact-nonnegative-integer?
  shader : exact-nonnegative-integer?
Version 2.0.

(glDetailTexFuncSGIS target n points)  any
  target : exact-integer?
  n : exact-integer?
  points : f32vector?
(glDisable cap)  any
  cap : exact-integer?
(glDisableClientState array)  any
  array : exact-integer?
Version 1.1. Deprecated in version 3.1.

(glDisableClientStateIndexedEXT array    
  index)  any
  array : exact-integer?
  index : exact-nonnegative-integer?
(glDisableIndexedEXT target index)  any
  target : exact-integer?
  index : exact-nonnegative-integer?

Alias of glDisablei.
(glDisableVariantClientStateEXT id)  any
  id : exact-nonnegative-integer?
(glDisableVertexAttribAPPLE index pname)  any
  index : exact-nonnegative-integer?
  pname : exact-integer?
(glDisableVertexAttribArray index)  any
  index : exact-nonnegative-integer?
Version 2.0.

(glDisableVertexAttribArrayARB index)  any
  index : exact-nonnegative-integer?

Alias of glDisableVertexAttribArray.
(glDisablei target index)  any
  target : exact-integer?
  index : exact-nonnegative-integer?
Version 3.0.

(glDrawArrays mode first count)  any
  mode : exact-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?
Version 1.1.

(glDrawArraysEXT mode first count)  any
  mode : exact-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?

Alias of glDrawArrays.
(glDrawArraysIndirect mode indirect)  any
  mode : exact-integer?
  indirect : gl-pointer?
Version 1.2.

(glDrawArraysInstanced mode    
  first    
  count    
  primcount)  any
  mode : exact-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?
  primcount : exact-integer?
Version 3.1.

(glDrawArraysInstancedARB mode    
  first    
  count    
  primcount)  any
  mode : exact-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?
  primcount : exact-integer?

Alias of glDrawArraysInstanced.
(glDrawArraysInstancedEXT mode    
  start    
  count    
  primcount)  any
  mode : exact-integer?
  start : exact-integer?
  count : exact-integer?
  primcount : exact-integer?

Alias of glDrawArraysInstancedARB.
(glDrawBuffer mode)  any
  mode : exact-integer?
(glDrawBuffers n bufs)  any
  n : exact-integer?
  bufs : s32vector?
Version 2.0.

(glDrawBuffersARB n bufs)  any
  n : exact-integer?
  bufs : s32vector?

Alias of glDrawBuffers.
(glDrawBuffersATI n bufs)  any
  n : exact-integer?
  bufs : s32vector?

Alias of glDrawBuffers.
(glDrawElementArrayAPPLE mode first count)  any
  mode : exact-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?
(glDrawElementArrayATI mode count)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
(glDrawElements mode count type indices)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
Version 1.1.

(glDrawElementsBaseVertex mode    
  count    
  type    
  indices    
  basevertex)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
  basevertex : exact-integer?
Version 1.2.

(glDrawElementsIndirect mode type indirect)  any
  mode : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indirect : gl-pointer?
Version 1.2.

(glDrawElementsInstanced mode    
  count    
  type    
  indices    
  primcount)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
  primcount : exact-integer?
Version 3.1.

(glDrawElementsInstancedARB mode    
  count    
  type    
  indices    
  primcount)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
  primcount : exact-integer?

Alias of glDrawElementsInstanced.
(glDrawElementsInstancedBaseVertex mode    
  count    
  type    
  indices    
  primcount    
  basevertex)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
  primcount : exact-integer?
  basevertex : exact-integer?
Version 1.2.

(glDrawElementsInstancedEXT mode    
  count    
  type    
  indices    
  primcount)  any
  mode : exact-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
  primcount : exact-integer?

Alias of glDrawElementsInstancedARB.
(glDrawMeshArraysSUN mode first count width)  any
  mode : exact-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?
  width : exact-integer?
Extension GL_SUN_mesh_array.
(glDrawPixels width height format type pixels)  any
  width : exact-integer?
  height : exact-integer?
  format : exact-integer?
  type : exact-integer?
  pixels : gl-pointer?
Deprecated in version 3.1.

(glDrawRangeElementArrayAPPLE mode    
  start    
  end    
  first    
  count)  any
  mode : exact-integer?
  start : exact-nonnegative-integer?
  end : exact-nonnegative-integer?
  first : exact-integer?
  count : exact-integer?
(glDrawRangeElementArrayATI mode    
  start    
  end    
  count)  any
  mode : exact-integer?
  start : exact-nonnegative-integer?
  end : exact-nonnegative-integer?
  count : exact-integer?
(glDrawRangeElements mode    
  start    
  end    
  count    
  type    
  indices)  any
  mode : exact-integer?
  start : exact-nonnegative-integer?
  end : exact-nonnegative-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
Version 1.2.

(glDrawRangeElementsBaseVertex mode    
  start    
  end    
  count    
  type    
  indices    
  basevertex)  any
  mode : exact-integer?
  start : exact-nonnegative-integer?
  end : exact-nonnegative-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?
  basevertex : exact-integer?
Version 1.2.

(glDrawRangeElementsEXT mode    
  start    
  end    
  count    
  type    
  indices)  any
  mode : exact-integer?
  start : exact-nonnegative-integer?
  end : exact-nonnegative-integer?
  count : exact-integer?
  type : exact-integer?
  indices : gl-pointer?

Alias of glDrawRangeElements.
(glDrawTransformFeedback mode id)  any
  mode : exact-integer?
  id : exact-nonnegative-integer?
Version 1.2.

(glDrawTransformFeedbackNV mode id)  any
  mode : exact-integer?
  id : exact-nonnegative-integer?
(glDrawTransformFeedbackStream mode    
  id    
  stream)  any
  mode : exact-integer?
  id : exact-nonnegative-integer?
  stream : exact-nonnegative-integer?
Version 1.2.

See the glDrawTransformFeedbackStream manpage.